the 1st multinational Chania's web design & development center   simply& dedicated web Hosting    istoschSHOP, Τα πάντα από βιβλία & νέα τεχνολογία...

Μισθώστε Διαφημιστική Προβολή στο istoschPORTAL

διαδικτυακά μαθήματα Αγγλικών

istoschBOOKSTORE «Το Κορίτσι που καθρεφτιζόταν στο νερό»: της Αιμιλίας Πλατή (Νέα Κυκλοφορία)
Βουρλάκης Νίκος, Πύργος Ψιλονέρου Χανιά. Τα πάντα για την Οικοδομή σας.

Παρασκευή 18 Ιουλίου 2008

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΚΟΛΕΓΙΑ - ΚΕΣ "Νέα επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση"

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΚΟΛΕΓΙΑ - ΚΕΣ "Νέα επίθεση στη δημόσια εκπαίδευση"

Πριμοδότηση των ιδιωτικών «μπακάλικων» της εκπαίδευσης και προετοιμασία του εδάφους για λειτουργία ιδιωτικών «πανεπιστημίων»

Κατατέθηκε χτες στη Βουλή (και την Τρίτη ξεκινά η συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή) το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τα κολέγια, που προετοιμάζει το έδαφος για την εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας 36/05.

Οπως φάνηκε, μοναδικός σκοπός του νομοσχεδίου είναι να θεσμοθετήσει τα κολέγια, τις ιδιωτικές επιχειρήσεις δηλαδή, που θα έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια και να παρέχουν στη χώρα μας αντίστοιχους τίτλους σπουδών. Η οδηγία, αποτελεί αναγνώριση της λειτουργίας ενός τύπου ιδιωτικών «πανεπιστημίων» στη χώρα μας, παρά τη ρητή απαγόρευση του άρθρου 16 του Συντάγματος, ενώ βασική συνέπειά της θα είναι η ισοπέδωση των εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων μεταλυκειακής και ανώτατης εκπαίδευσης. Για την πλήρη ενσωμάτωση της οδηγίας στο ελληνικό δίκαιο, η κυβέρνηση αναμένει το σκεπτικό σχετικής απόφασης του Ευρωδικαστηρίου που αναμένεται να «καταδικάσει» την Ελλάδα γιατί έχει καθυστερήσει να εφαρμόσει την οδηγία.
Ελεγχος... για τα μάτια του κόσμου

Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι με το νομοσχέδιο θα μπει τάξη και θα ελεγχθούν όλες οι ιδιωτικές σχολές που λειτουργούν στο χώρο της λεγόμενης μεταλυκειακής εκπαίδευσης. Ομως, τίποτα από αυτά δεν κάνει.

Για τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών (ΕΕΑ ή ΚΕΣ), λέει ότι θα βγει αργότερα υπουργική απόφαση, με την οποία τα εκπαιδευτικά αυτά μαγαζιά θα καταγραφούν σε ένα μητρώο στο υπουργείο Παιδείας.

Η βασική μέριμνα του νομοσχεδίου είναι για τα κολέγια, δηλαδή για εκείνα τα εκπαιδευτήρια που θα έχουν δυνατότητα σύμπραξης με ξένα ιδρύματα. Ακόμα και γι' αυτά όμως, ο έλεγχος που ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι θα κάνει είναι... για τα μάτια του κόσμου και για να προσδώσει κύρος σε αυτά τα μαγαζιά, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη πελατεία στους σχολάρχες, τους εμπόρους κατάρτισης και εμπόρους ελπίδων.
Αστείοι όροι αδειοδότησης!

Οι όροι που θέτει το νομοσχέδιο προκειμένου να δίνει άδεια λειτουργίας σε ένα κολέγιο είναι η επάρκεια των υποδομών, που κατά την κυβέρνηση συνίσταται στο να έχουν βιβλιοθήκη, εργαστήρια ανάλογα με τις ειδικότητες που παρέχει, οπτικοακουστικά μέσα και μια αίθουσα υπολογιστών με πρόσβαση στο διαδίκτυο (άρθρο 6 παρ. 2). Η επάρκεια υποδομών περιγράφεται από όρους που μπορεί να τους πληροί ακόμα κι ένα συνοικιακό φροντιστήριο! Ισως για να μην υπάρξει καμιά τέτοια σύγχυση απαγορεύεται (στο ίδιο άρθρο) η συστέγαση κολεγίου με φροντιστήριο.

Κατά τα άλλα, στους όρους που θέτει το νομοσχέδιο και υποτίθεται θα ελέγχει το υπουργείο (με ειδική επιτροπή που θα συσταθεί στους κόλπους του) είναι οι διδάσκοντες να έχουν τουλάχιστον πανεπιστημιακό πτυχίο, να υπάρχει διοικητικό προσωπικό, να καταθέσει το κολέγιο τριετή μελέτη βιωσιμότητας και να καλύπτονται «με πληρότητα τα παρεχόμενα γνωστικά αντικείμενα»...

Αυτή η διατύπωση, είναι άκρως παραπλανητική και θέλει να δώσει την εντύπωση ότι θα ελέγχεται το επίπεδο των σπουδών. Στην πραγματικότητα η «πληρότητα» δε σημαίνει τίποτα και δεν μπορεί να ελεγχθεί εφόσον οι σχολές αυτές δεν εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα, δεν είναι ούτε ΙΕΚ, ούτε ανώτατη εκπαίδευση. Μόνες τους επιλέγουν το επίπεδο των σπουδών τους, το τι θα διδάξουν. Αυτή την επιλογή την κάνουν με κριτήρια της αγοράς, γι' αυτό και οι σπουδές τους είναι χαμηλού επιπέδου, είναι σπουδές κατάρτισης και δεξιοτήτων που αναλώνονται σύντομα. Αυτό εξάλλου, το αναγνωρίζει και η κυβέρνηση, γι' αυτό και ορίζει ότι η διάρκεια λειτουργίας των κολεγίων θα είναι τριετής (στα τρία χρόνια θα καταθέτουν αίτηση ανανέωσης της άδειάς τους).

Ακόμα όμως και οι παραπάνω στοιχειώδεις όροι που θέτει η κυβέρνηση για τα κολέγια, δε θα ισχύουν ή δε θα μπορούν να ελεγχθούν όταν τα κολέγια έχουν συνεργασία με ξένα ιδρύματα. Τότε, το υπουργείο δε θα έχει στην ουσία καμιά δυνατότητα ελέγχου των κολεγίων και μόνο αρμόδιο για να θέτει όρους στο κολέγιο και να τους ελέγχει θα είναι το ίδρυμα του εξωτερικού.
Υποκρισία για την επωνυμία των κολεγίων

Με αυστηρές διατυπώσεις στο νομοσχέδιο, διάφορα προβλεπόμενα πρόστιμα και απειλή διακοπής λειτουργίας τους, το υπουργείο επιχειρεί να απαγορεύσει στα κολέγια να αυτοχαρακτηρίζονται ή να διαφημίζονται ως «πανεπιστήμια», «ακαδημίες», «ινστιτούτα» κ.ά. Ωστόσο, η εμπειρία έχει δείξει ότι ποτέ κανένα τέτοιο μαγαζί δεν έχει τιμωρηθεί για παραπλανητική διαφήμιση, ενώ το κύρος που επιθυμούν και τη διαφήμιση που κάνουν, τη στηρίζουν στο όνομα του «πανεπιστημίου» του εξωτερικού, με το οποίο συνεργάζονται.

Επιπλέον, αν η κυβέρνηση εφαρμόσει στο ελληνικό δίκαιο την ευρω-οδηγία 36/05 οι τίτλοι σπουδών που θα παρέχουν αυτά τα μαγαζιά θα εξισωθούν στην πράξη με τα ελληνικά πτυχία των ΑΕΙ, άρα η απαγόρευση της κυβέρνησης για την επωνυμία τους είναι άκρως υποκριτική.

ΠΑΣΟΚ - ΣΥΝ
Εχουν λερωμένη τη φωλιά τους...

...και σιγοντάρουν πλήρως την πολιτική της κυβέρνησης


Για «πρόχειρη» και «αποσπασματική» κίνηση που δε δίνει «δίκαιη απάντηση στο υπαρκτό πρόβλημα της άναρχης λειτουργίας των ΚΕΣ», έκανε λόγο η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, σχετικά με το νομοσχέδιο για τα κολέγια. Αποκρύπτει σκόπιμα ότι η ευρωπαϊκή οδηγία που «αναγκάζει» την κυβέρνηση να φέρει τώρα αυτό το νομοσχέδιο έχει ιστορία στην ΕΕ από το 1989 και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ την είχαν ενσωματώσει στην αρχική της μορφή στο ελληνικό δίκαιο και ήταν αυτές που βοήθησαν τα ΚΕΣ να θεριέψουν, στα σημερινά επίπεδα. Δε μας λέει επίσης η κ. Διαμαντοπούλου ποια θα ήταν κατά τη γνώμη του ΠΑΣΟΚ η «δίκαιη λύση» για τα ΚΕΣ, ποια θα ήταν η δίκαιη λύση για τους σχολάρχες εμπόρους της γνώσης; Σε τι τους αδικεί σήμερα η ΝΔ και στενοχωριέται το ΠΑΣΟΚ;

Παρακάτω η Α. Διαμαντοπούλου προτείνει τη «δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής για την αξιολόγηση και πιστοποίηση των φορέων της εκπαίδευσης». Δηλαδή, ένα Σώμα που θα προσδίδει κύρος και θα αντιμετωπίζει εξ ίσου όλους τους φορείς εκπαίδευσης, δημόσιους και ιδιωτικούς, πανεπιστήμια και ψευτοσχολές κατάρτισης!

Στο ίδιο μήκος κύματος πλήρους υπεράσπισης των εμπόρων της ελπίδας, κινήθηκε και ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ανάγοντας ό,τι βρίσκεται μετά το Λύκειο, πανεπιστήμια, ΤΕΙ, ΙΕΚ, ΚΕΣ, κολέγια κ.τ.λ. σε έναν ενιαίο χώρο, λέγοντας ότι «υπάρχει ένας άναρχος χώρος της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας και αυτός θέλει ρύθμιση».

Δηλαδή, με τις δηλώσεις τους τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ έχουν ήδη εξισώσει τα δημόσια πανεπιστήμια με τα ιδιωτικά κολέγια!

Ο ΣΥΝ από τη μεριά του λέει ότι «η κυβέρνηση εμπαίζει τους νέους ανθρώπους που θέλουν να μορφωθούν και επιχειρεί στην πλάτη τους να κατεδαφίσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα». Μα στο όνομα αυτών των νέων, που δεν είχαν άλλη επιλογή σπουδών πέραν των ΚΕΣ, ο ΣΥΝ ήταν πρωταγωνιστής στην ΕΕ απαιτώντας την εφαρμογή της οδηγίας που φέρνει τώρα η κυβέρνηση (πρώην 89/48, μετέπειτα 36/05) και «κατεδαφίζει» την τριτοβάθμια εκπαίδευση!

Και ποια είναι η πρόταση του ΣΥΝ σήμερα; Να κλείσουν τα ΚΕΣ, να μπαίνουν όλοι στην ανώτατη εκπαίδευση και να κόβονται μετά το πρώτο έτος σπουδών! Και αυτοί που θα κόβονται πού θα πηγαίνουν; Εκεί ο ΣΥΝ δεν απαντάει, αλλά μάλλον εννοεί ότι υπάρχει και η λύση του εξωτερικού για όσους έχουν τα φράγκα, όπως υπάρχει και η λύση των διαφόρων σχολών κατάρτισης...

Χτες μάλιστα, τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή σχετικά με ένα ελληνοαμερικανικό ψευτοκολέγιο που λειτουργεί στη χώρα μας («Hellenic American University»), χωρίς να υπάρχει αντίστοιχο εκπαιδευτικό ίδρυμα στις ΗΠΑ με το οποίο να συνεργάζεται. Το εν λόγω μαγαζί, σύμφωνα με την καταγγελία έχει απλώς ένα γραφείο στις ΗΠΑ, το οποίο έχει εξασφαλίσει τη δυνατότητα να δίνει πανεπιστημιακούς τίτλους και το γραφείο αυτό έχει ανοίξει εκπαιδευτήρια σε άλλες χώρες του κόσμου ως αμερικάνικο πανεπιστήμιο.

Τέτοιες σκανδαλώδεις υποθέσεις έχουν επανειλημμένα καταγγελθεί και αυτές τις υποθέσεις πάει να «ρυθμίσει» η κυβέρνηση με το νομοσχέδιό της. Ομως το πραγματικό σκάνδαλο είναι τα δεκάδες κολέγια που συνεργάζονται νομιμότατα, με νομιμότατα ιδρύματα του εξωτερικού, προσφέροντας στη χώρα μας «σπουδές» της πλάκας και «πτυχία» που είναι πραγματικά για πέταμα...

Αναδημοσίευση από "Ρ"

«Η γοργόνα με τα όμορφα πόδια»: Ένα παιδικό παραμύθι» της Αιμιλίας Πλατή